Jämtlands läns kaninavelsförening är en länsförening under moderföreningen;
SKAF, Sveriges kaninavelsföreningars riksförbund.

Jämtlands KAF är en liten förening med ca 30st medlemmar, i dagsläget en av dom minsta länsföreningarna i landet. Trots det täcker vi nära på det största geografiska området. (Jämtland, Härjedalen, Ångermanland och Medelpad) Vi är "stationerade" på tre huvudorter i täckningsområdet, Östersund, Härnösand och Sundsvall. Vår ambition är att årligen arrangera riksutställningar, genomföra utbildningsinsatser i form av kurser och föreläsningar och delta i flera olika PR-jippon.
För att kunna fortsätta vara en levande förening behöver vi fler kaninentusiaster som väljer att bli medlemmar i vår förening.

Alla kaninintresserade är välkomna som medlemmar, antingen man bara har en kanin som sällskap eller om man bedriver uppfödning och håller på med utställning.

Som medlem i SKAF/JKAF har du bland annat rätt att
Ställa ut kaniner på de ca 125 utställningar som arrangeras i landet varje år.
Rätt att stambokföra dina kaniner hos en stambokförare om de har en stamtavla.
Rätt att skriva ut stamtavlor på dina kaniner.
Rätt att delta på SKAFKHs hopptävlingar.

Du får även: Medlemstidningen Kaninuppfödaren 8ggr/år.
Möjligheten att delta i olika arrangemang runt om i vårt avlånga land.
Träffa nya likasinnade vänner.

Här nedan finns Jkafs informations blad att ladda ner!

2020 Jämtlands läs kaninavelsförening
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång